Κείμενα Συμμετεχόντων

Στη σελίδα αυτή φιλοξενούνται κείμενα των συμμετεχόντων στα εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής του LaCulturelá, καθώς και κείμενα σχετικά με τη Δημιουργική Γραφή.

  • "Ω, αδερφέ, που είμαστε;", το κείμενο του Λευτέρη Γιαννακουδάκη για το σκηνικό, με αφορμή την έκδοση του βιβλίου "Τα Φαντάσματα του Δεκέμβρη".
Το τελευταίο βιβλίο μου με τίτλο «Τα φαντάσματα του Δεκέμβρη» διαδραματίζεται στην Αθήνα, τις ημέρες που γινόταν τα επεισόδια του Δεκεμβρίου του 2008. Παρόλο που το γεγονός της δολοφονίας του 16χρονου νεαρού από τον αστυνομικό είναι από μόνο του πολύ ιντριγκαδόρικο, η βασική ιστορία δεν έχει άμεση σχέση με αυτό. Όταν ξεκίνησα να γράφω το βιβλίο δεν είχα ως πρωταρχική ιδέα τη δολοφονία, αλλά την εικόνα της φλεγόμενης, αστυνομοκρατούμενης Αθήνας. Το συγκεκριμένο βιβλίο γράφτηκε λοιπόν στηριζόμενο πάνω στο σκηνικό, ο χώρος και ο χρόνος έδωσαν τη γέννηση της ιστορίας, όλα τα υπόλοιπα ακολούθησαν. Σε πολλές περιπτώσεις στην ιστορία της λογοτεχνίας είναι το σκηνικό που οδηγεί το συγγραφέα. Οι ήρωες κινούνται, αντιπαρατίθενται, πληγώνονται, ερωτεύονται, χάνονται ή βρίσκονται μέσα και, πολλές φορές, χάρη σε αυτό. Τι είναι αυτό που περιλαμβάνει όμως ως έννοια, το «σκηνικό»;

Η συνέχεια, εδώ...

  • Διαβάστε το κείμενο του Λευτέρη Γιαννακουδάκη για τη διδασκαλία της συγγραφής, με τίτλο "Συγγραφέας: άνευ ή μετά διδασκάλου;" στο περιοδικό ΝΤΟΥέΝΤΕ: 

Το αν διδάσκεται η συγγραφή είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει κατά καιρούς πολλούς συγγραφείς και θεωρητικούς της λογοτεχνίας. Η απάντηση στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ίδια: «Διδάσκεται η τεχνική της γραφής.» Ο συγγραφέας είναι ταυτόχρονα τεχνίτης (craftsman) και καλλιτέχνης (artist). Ο συνδυασμός τεχνικής, προσπάθειας και ταλέντου, οδηγεί στην παραγωγή της τέχνης. Σίγουρα ένας συγγραφέας που εκπαιδεύεται μπορεί να γράψει ένα καλό βιβλίο, η διαφορά όμως ανάμεσα στο καλό βιβλίο και το αριστούργημα, είναι αυτό που ονομάζουμε ταλέντο. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

  • Remember the Pr(e)mise you made. Το κείμενο του Λευτέρη Γιαννακουδάκη για το Μυθιστορηματικό πυρήνα, 1ο μέρος. Από το ΒΙΒΛΙΟΔΕΙΚΤΗ: Το «μαγικό εάν» και ο μυθιστορηματικός πυρήνας απαραίτητα εργαλεία για το χτίσιμο της ιστορίας 

Υπάρχουν ιστορίες που διαθέτουν ολοκληρωμένους χαρακτήρες, εξαιρετικούς διαλόγους και ενδιαφέρουσα πλοκή, αλλά παρόλα αυτά δεν «λειτουργούν» όπως πρέπει, κάτι φαίνεται να λείπει. Αυτό συμβαίνει γιατί συχνά ξεχνάμε ή ξεφεύγουμε από τον μυθιστορηματικό πυρήνα, την απαραίτητη προϋπόθεση (premise) για την συνοχή και την εξέλιξη της ιστορίας.

Τι είναι όμως ο μυθιστορηματικός πυρήνας και πώς μπορούμε να τον σχηματίσουμε;

Συνέχεια...

  • Remember the Pr(e)mise you made. Το δεύτερο μέρος του κειμένου για το Μυθιστορηματικό πυρήνα, από το ΒΙΒΛΙΟΔΕΙΚΤΗ, εδώ...
Η διδασκαλία της συγγραφικής διαδικασίας, αυτό που ονομάζουμε συχνά η προσέγγιση του εργαστηρίου γραφής, είναι περισσότερο μία φιλοσοφία ή στάση σχετικά με τον τρόπο που οι μαθητές μαθαίνουν να συγγράφουν, παρά ένα σετ τεχνικών και δεξιοτήτων.
Το σκηνικό ως βασικό δομικό συστατικό της ιστορίας. Σε πολλές περιπτώσεις στην ιστορία της παγκόσμιας λογοτεχνίας είναι το σκηνικό που οδηγεί τη δράση του χαρακτήρα, αναγκάζοντας το συγγραφέα να ακολουθήσει με την πένα του. Οι ήρωες κινούνται,...
Δούλευε λίγο καιρό στο φροντιστήριο, όταν η μάνα του, ζήτησε να κουβεντιάσουν για ένα πολύ σοβαρό θέμα. «Πότε θα παντρευτείς;» τον ρώτησε με ύφος που δεν σήκωνε πολλά, πολλά. «Εγώ δεν θα γίνω γιαγιά;».
ΠρώτοΠροηγούμενο123ΕπόμενοΤελευταίαΌλα